Selger er Byggoutlet AS og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Adresse: Osloveien 708, 1914 Ytre Enebakk.
E-post: post@byggoutletnorge.
Tlf: +47 941 37 567
Organisasjonsnummer: 921 066 120
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Visa/Mastercard
Beløpet trekkes direkte ved bestilling. Byggoutlet benytter 3D-secure som sikkerhetsstandard. Denne løsningen er utviklet av VISA og Mastercard, og krypterer all informasjon med 128-bits SSL-kryptering. Dette garanterer at ingen kan benytte dine opplysninger. De opplysninger du trenger å gi fra deg ved kjøp er kortnummeret, CVC-koden og kortets gyldighetstid. Byggoutlet har en betalingsløsning som er driftet av Nets. Ingen kortnummer behandles eller spares av Byggoutlet.
Vipps
Beløpet trekkes direkte ved bestilling.
Faktura
Ved valg av faktura eller kjøpsfinansiering som betalingsmåte vil det inngås egne avtaler for finansieringen, og du vil motta informasjon og avtaledokumenter fra den aktuelle leverandøren av finansieringen ved checkout.
Tilbakebetaling
Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: post@byggoutletnorge.no eller ring 941 37 567.
Debiterte priser er inklusive mva. Eventuelle prisendringer påvirker ikke din bestilling, det er prisene på kjøpstidspunktet som gjelder.
Frakt og plukk avgifter får du allerede ved starten av din ordrelegging. Om en forbruker benytter sin angrerett og vi oppheve kjøpet skal Byggoutlet snarest og senest innen 30 dager tilbakebetale beløpet til forbruker. Byggoutlet skal ikke bare betale tilbake varebeløpet, men også eventuelle frakt og plukk kostnader. Forbruker står for kostnaden for retur av varene til butikken.
For alle leveranser gjelder transport frem til adressen på kjørbar vei. Ved avlastning må kunden inspisere varene, og signere på at disse er i orden. Fraktselskapet vil ikke losse bilen uten kundens signatur. Merk: ved levering av varer som kan fryse er det ekstra viktig at mottakeren tar i mot godset og setter varene inn i et oppvarmet rom. Dette må gjøres for at garantien skal være gyldig. Dersom kunden ikke er til stede ved mottak av varer, vil kostnaden belastes kunden.
En nettbutikk vare kan måtte leveres med budbil eller som postpakke til nærmeste utleveringssted avhengende på vekt og mål på varen. Maksimum lengde for levering til utleveringssted: 240 cm. Maksimum lengde pluss omkrets: 360 cm
Vær oppmerksom på at angitt leveringstid avhenger av hvor i landet du bor, og om leverandøren har varene på lager.
Byggoutlet gir ingen erstatning til kunder for forsinket levering.
Eventuelle transportskader står Byggoutlet for. Om du ved mottaket mot formodning skulle oppdage transportskader, skal du umiddelbart vise dette til transportøren. Om speditøren ikke påtar seg ansvar, ring da til vår kundetjeneste for å meddele dette. Det samme gjelder for eventuelle skjulte skader som oppdages innen 10 dager etter mottak av varer. Ved retur av varer til oss står kunden ansvarlig for eventuelle transportskader.
Når du har bekreftet din bestilling, inngås en avtale om kjøp mellom deg og Byggoutlet. En ordrebekreftelse sendes direkte til oppgitt e-postadresse. Dersom feil i leveringstid eller andre omstendigheter skulle oppstå, så forbeholder Byggoutlet seg retten til å endre dette i ettertid. I disse tilfeller vil alltid kunden bli opplyst om dette. Kunden har da sin fulle rett til å endre eller annullere sin bestilling.
Byggoutlet reserverer seg for bilde- og skrivefeil, feilaktige priser eller feil informasjon om lagerstatus.
Byggoutlet forbeholder seg retten til å endre slike feil og på et hvilket som helst tidspunkt endre denne informasjonen.
Kjøp basert på dette forbeholdet kan hevdes å være ugyldig.
Ved Byggoutlet E-handel gjelder de samme garantiene som ved kjøp i butikk.
- Byggoutlet følger Distanse- og Hjem Salgs Regler, samt Forbrukerloven. I følge Distanse- og Hjem Salgs Reglementet har kunden alltid 14 dagers angrerett fra varemottak, og behøver ikke oppgi grunn for heving av kjøpet. Angreretten gjelder ikke ved kjøp av trevirke (se b.). Ved benyttelse av angreretten og åpent kjøp står kunden for returfrakt. Ved benyttelse av angreretten og åpent kjøp gjelder følgende: Gi beskjed til Byggoutlet sin kundeservice innen 14 dager og returner bestillingen innen 30 dager etter levering av varene. Varene skal være i samme stand som da du mottok disse, dvs ubrukt og uskadet. Returner varen i opprinnelig stand. Varen skal være komplett, dvs at brutte forpakninger eller deler av varen ikke aksepteres i retur. Angreretten gjelder ikke for varer som er spesielt tilpasset etter dine ønsker, såkalte bestillingsvarer, f eks målbestilte dører, vinduer og våres garasjeporter. Hvis det er en bestillingsvare fremkommer dette i produktinformasjonen. Angreretten gjelder ikke for hygieneartikler, f.eks. toalettseter og lignende.
- Retur av trelast
Byggoutlet tar ikke imot retur av trelast (virke). Tre er en ferskvare og egenskapene påvirkes sterkt av klima og hvordan virket håndteres. Ettersom vi ikke kan påvirke disse faktorene etter salg, kan vi ikke ta imot retur av virke.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. Reklamasjoner kan sendes inn til post@byggoutletnorge.no
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Skulle noen av de leverte varene være feilaktige ber vi deg kontakte vår kundeservice så snart som mulig.
I forbindelse med din registrering og bestilling så oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse, epost og telefonnummer. Dette innebærer at du godkjenner at vi lagrer og benytter disse opplysningene i forbindelse med betaling, frakt og levering av varer til deg.
Google Analytics
Vi benytter Google Analytics for statistikk over besøk på vår hjemmeside. Ingen informasjon om våre besøkende deles ut til tredjepart.
Når du handler hos Byggoutlet, får du:
- 365 dagers åpent kjøp – 100% fornøyd! Du kan enkelt og greit returnere varen hos oss. Den må være i salgbar stand og leveres i original emballasje. Kvittering må fremvises ved retur. Åpent kjøp gjelder ikke trevirke, listverk, blandet maling eller varer som kan gå ut på dato.
- Åpent kjøp ved brutt emballasje.
Du må ta vare på emballasjen, og den må være intakt. Produktet og emballasjen skal kunne selges på nytt. - Åpent kjøp selv om du testet varen. Du må ta vare på emballasjen, og den må være intakt. Produktet og emballasjen skal kunne selges på nytt.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.